نحوه نصب عايق لوله با جنس پشم سنگ

۷ بازديد

در اين مقاله قصد داريم شما را با نحوه نصب عايق لوله اشنا كنيم، آپ دكو فروشگاه انواع عايق لوله است كه به شكل حرفه اي در اين زمينه فعاليت دارد، شما مي توانيد به صورت آنلاين خريد عايق موردنظر را انجام دهيد و در صورتي كه به راهنمايي هاي بيشتر نياز داشتيد با ما تماس بگيريد!

 

نحوه نصب عايق لوله با جنس پشم سنگ – مرحله به مرحله

 

مرحله اول نصب عايق لوله : استفاده از تجهيزات ايمني

در اولين مرحله از نصب عايق لوله بايد پيش از هر كاري از تجهيزات ايمني مانند دستكش، لباس، كفش، كلاه و عينك ايمني كمك بگيريد.

 

مرحله دوم : تميز كردن لوله

در مرحله بعدي بايد سطح لوله را از هر گونه گرد و غبار و آلودگي پاك كنيد.

 

مرحله سوم : عايق كاري زانويي ها و محل هاي خميده

عايق كاري لوله بايد از مسيرهاي منحني مانند زانويي ها آغاز شود. شكل كلي اين عايق ها بايد از پيش تعيين شده باشد. به طور معمول، در اين بخش از قطاع هاي مختلف و بر اساس اندازه زانويي بهره مي گيرند. عايق كاري از پايين به بالا مرحله به مرحله انجام مي شود. اين عايق ها به طور معمول به كمك سيم هاي گالواهمه يا فولادي، بسته مي شوند.

زماني كه لوله هاي افقي عايق كاري مي شوند، بخش باز عايق بايد در پايين لوله (ساعت ۶) قرار بگيرد.

 

مرحله چهارم : علامت گذاري عايق

در اين مرحله هر ۳۰ سانتي متر از عايق را علامت گذاري مي كنيم. البته ابتدا و انتهاي عايق كه زانويي متصل است، به ميزان ۱۰ سانتي متر علامت گذاري مي شود تا در مراحل بعدي، به وسيله سيم يا بست هاي مختلف در جاي خود بسته شود.

 

مرحله پنجم نصب عايق لوله :

بخش هايي از عايق لوله كه شامل فضاي خالي مي باشند را به كمك پشم سنگ نرم پر مي كنند.

 

مرحله ششم : كلادينگ

در اين مرحله نصب عايق لوله براي جلوگيري از تاثير تغييرات آب و هوايي بر روي عايق، از نوعي پوشش موسوم به «كلادينگ» (Cladding) بهره مي گيرند. البته استفاده از كلادينگ مزاياي ديگري هم دارد كه از جمله آن ها مي توان به محافظت در برابر پاشش سيالات خورنده و تحمل وزن اشاره داشت.

براي نصب كلادينگ بايد همپوشاني به ميزان 70 ميليمتر داشته باشيم. يعني كلادينگ علاوه بر اين كه كل لوله را پوشش دهد بايد ۷۰ ميليمتر هم روي لايه زيرين خود قرار بگيرد. براي بستن كلادينگ هم از پيچ بهره مي گيرند كه استفاده از پيچ هاي آلومينيومي پيشنهاد نمي شود.

پيش از بستن پيچ ها حتما بايد به كمك ابزار مناسب كلادينگ را در جاي خود مستحكم كرد. بعد از بستن كلادينگ در حالت افقي، به بستن كلادينگ بر روي زانويي پردخته مي شود.

 

مرحله هفتم : آب بندي درزها

همه درزهاي ايجاد شده بر روي كلادينگ بايد به كمك چسب سيليكون يا همان چسب آكواريوم آب بندي شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.