معرفي بهترين سوئيچ سيسكو

سرويس و تعمير آسانسور

معرفي بهترين سوئيچ سيسكو

۱۵ بازديد

سوئيچ ها براي اتصال چند دستگاه در يك شبكه كه در محدوده يك ساختمان باشند استفاده مي‌شوند. مثلا اتصال كامپيوترها و پرينترها و سرورها به هم و ايجاد شبكه‌اي كه منابع را به صورت اشتراكي استفاده مي‌كنند. سوئيچ نقش كنترلر شبكه را دارد و اجازه تبادل اطلاعات و ارتباط با يكديگر را به دستگاه‌ها مي‌دهد.

سوئيچ در شبكه هاي كامپيوتري يكي از سخت افزارهاي شبكه است كه دستگاه‌ها را در شبكه كامپيوتري از طريق packet switching به هم وصل مي‌كند تا ديتا بين آنها رد و بدل شود. سوئيچ شبكه در لايه ۲ مدل OSI كار مي‌كند و با استفاده از آدرس سخت افزاري (Mac addresses) به انتقال ديتا در شبكه مي‌پردازند. البته سوئيچ هاي لايه سه هم وجود دارند كه با انجام كار مسيريابي در شبكه، ارتباط بين شبكه هاي مختلف را برقرار مي‌كنند.

cisco چيست؟

cisco را مي‌توان مخفف Computer Information System Company دانست اما از منظري ديگر برگرفته از نام شهر سان فرانسيسكو – San Francisco است جايي كه موسسين آن، شركت سيسكو را در سال ۱۹۸۴ بنيان نهادند. cisco بيشتر با محصولات شبكه اش معروف است. سيسكو هم‌اكنون حدود ۷۴۰۰۰ كارمند در سراسر دنيت دارد و در زمينه امنيت سايبري رشد خوبي داشته است.

سيستم عامل سوئيچ هاي سيسكو چيست؟

اين سوال يكي از متداول ترين سوالاتي است كه توسط بسياري از افراد مطرح مي‌شود. لازم به ذكر است بدانيد سيستم عامل سيسكو IOS است كه مخفف عبارت Internetwork Operating System مي‌باشد. توجه داشته باشيد با استفاده از سيستم عامل ios شما مي‌توانيد روتينگ و سوئيچينگ دستگاه‌هاي بين شبكه را مديريت كنيد. تمامي دستگاه‌هاي موجود در شبكه مانند روتر يا سوئيچ با استفاده از سيستم عامل ios كه مخصوص به شركت سيسكو است مديريت و پيكربندي مي‌شوند.

اين سيستم عامل ويژگي‌هاي زيادي دارد و بخش اعظمي از پيشرفت شركت سيسكو و پرطرفدار بودن سوئيچ هاي اين شركت به سيستم عامل منحصر به فرد آن مربوط مي‌باشد.

معرفي بهترين سوئيچ سيسكو

سوئيچ سيسكو مدل WS-C2960S-24PS-L

سوئيچ سيسكو مدل WS-C2960S-24PS-L از جمله دستگاه هاي پرفروش بازار در حوزه تجهيزات شبكه اي مي باشد. اين دستگاه براي استفاده هاي متعددي كاربرد دارد كه از جمله مشهورترين موارد استفاده آنها اتصال تعداد زيادي دوربين مدار بسته مي باشد. از اين سوئيچ در شركت هاي كوچك و بزرگ همچون دانشگاه ها و اداره جات استفاده مي شود.

پورت هاي سوئيچ سيسكو Catalyst 2960S-24PS-L

سوئيچ سيسكو WS-C2960S-24PS-L به 24 پورت اترنت مجهز است كه جهت اتصال وسيله هاي الكتريكي از آنها استفاده مي شود. اين پورت ها از سرعت تبادل اطلاعات بالايي برخوردار هستند. در كنار اين پورت ها تعداد ۴ عدد پورت sfp، پورت كنسول تايپ B، پورت كنسول ،RJ۴۵، دو پورت USB Type A وجود دارد. سرعت پورت شبكه اين دستگاه برابر با ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ BaseT مي باشد كه در پهناي باندي معادل ۱۷۶ مگابيت بر ثانيه عمليات سوئيچ را انجام مي دهد و در پهناي باند ۸۸ Gbps نيز كار Forwarding خود را انجام مي دهد.

در پنل پشتي اين دستگاه مي توان پورت هاي استكينگ و درگاه منبع تغذيه را مشاهده كرد. در كنار اينها يك دريچه وجود دارد كه فن دستگاه در آن قسمت قرار گرفته است. از اين فن جهت جلوگيري از گرماي بيش از حد سوئيچ استفاده مي شود. به وسيله پورت استك در اين سوئيچ مي توانيد هشت دستگاه را به صورت افقي و عمودي و همزمان متصل كنيد و كارايي سوئيچ خود را با اين پورت ها افزايش دهيد. در پهناي باند اين سوئيچ، ۴۱.۷ ميليون پكت بر ثانيه انتقال داده مي شود كه هر پك از ظرفيتي معادل ۹۱۹۸ بايت برخوردار مي باشد.

 

سوئيچ سيسكو مدل WS-C2960S-48FPS-L

سوئيچ سيسكو مدل WS-C2960S-48FPS-L از جمله دستگاه هاي پرفروش بازار در حوزه تجهيزات شبكه اي مي باشد. اين دستگاه براي استفاده هاي متعددي كاربرد دارد كه از جمله مشهورترين موارد استفاده آن ها اتصال تعداد زيادي دوربين مدار بسته مي باشد. از اين سوئيچ در شركت هاي كوچك و بزرگ همچون دانشگاه ها و اداره جات استفاده مي شود.

نگاهي به پنل پشتي سوئيچ سيسكو WS-C2960S-48FPS-L

در قسمت پشتي سوئيچ WS-C2960S-48FPS-L در سمت چپ مي‌توانيم شاهد پوشش محافظ ماژول اسلات استكينگ باشيم. در سمت راست آن محفظه فن قرار گرفته است كه در اين قسمت شاهد عملكرد فني قوي هستيم كه بسيار در جلوگيري از گرماي بيش از حد دستگاه كمك مي كند. در سمت راست آن نيز كانكتور آر پي اس و كانكتور آي سي پاور وجود دارد.

مشخصات فني سوئيچ شبكه سيسكو 48 پورت WS-C2960S-48FPS-L

در رابطه با مشخصات فني سوئيچ شبكه سيسكو 48 پورت WS-C2960S-48FPS-L بايد بگوييم كه اين سوئيچ از حافظه فلش مموري ۶۴ مگابايتي بهرمند است. همچنين حافظه DRAM آن برابر با ۱۲۸ مگابايت مي باشد. از شكاف توسعه (total / 1 (free) x Stacking Module ) برخوردار است. از تعداد Download Link پورت هاي آن ۴۸ پورت اترنت با قابليت POE پلاس برخوردار مي باشد. ظرفيت POE آن برابر با ۷۴۲ وات برنامه ريزي شده است.

اتصالات سوئيچ كاتاليز 2960S-48FPS-L

در رابطه با اتصالات سوئيچ سيسكو WS-C2960S-48FPS-L  نيز بايد بگوييم كه اين سوئيچ از ۴۸ پورت RJ45 و همچنين قابليت POE Plus برخوردار است. گفتني است كه اين سوئيچ شبكه از ۴ پورت SFP نيز برخوردار است كه با نرخ 1Gbps اطلاعات را انتقال مي دهد و از آنها به عنوان آپلينك ياد مي شود.

به همين جهت باعث مي‌شود اطلاعات با سرعت بسيار بالايي انتقال يابند. از ديگر اتصالات اين سوئيچ مي‌توان به پورت هاي USB Type A و USB mini-Type B و همچنين 1 عدد پورت RJ45  اشاره كرد. كابل هاي كنسول پورت RJ-45 در بسته بندي آن به همراه سوئيچ مي باشد و نيازي به خريد اين كابل ها به صورت جداگانه نيست.

 

سوئيچ سيسكو WS-C2960S-48LPS-L

سوئيچ سيسكو WS-C2960S-48LPS-L از جمله سوئيچ هاي سري 2960S سيسكو است و در لايه 2 مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه باعث بهبود سهولت استفاده، امنيت بالا و بهبود پايداري مي شود. همچنين اين سوئيچ داراي 48 پورت 10/100/1000 مي باشد.

سوئيچ سيسكو 48 پورت WS-C2960S-48LPS-L

سوئيچ 2960 سري s مدل C2960S-48LPS-L داراي 48 پورت با قابليت poe و سرعت 10/100/1000 است.

  1. قابليت قرارگير در رك را دارد و تنها يك واحد را اشغال مينمايد(1U).
  2. داراي رم با ظرفيت 128 مگابايت و فلش مموري با ظرفيت 64 مگابايت است.
  3. سيستم عامل اين سوئيچ از نوع Cisco IOS است.
  4. اين سوئيچ داراي پاور (منبع تغذيه) 370w (وات) است و اين در حاليست كه برادر بزرگترش (يعني سوئيچ WS-C2960S-48FPS-L) داراي پاور 740W است.
  5. قيمت سوئيچ WS-C2960S-48LPS-L تفاوت زيادي با سوئيچ FPSL ندارد.

با توجه به قابليت Poe Plus تعبيه شده در اين سوئيچ، ميتوان 12 پورت سوئيچ را در حالت 30w وات و يا 24 پورت را در حالت 15.4w وات و يا 48 پورت سوئيچ سيسكو WS-C2960S-48LPS-L را در حالت 7.7w وات تنظيم نمود.

مانند تمامي سوئيچ هاي سيسكو سري s كه داراي ios نسخه LAN Base هستند، اين سوئيچ هم از 4 عدد اسلات فيبر نوري SFP با سرعت 1G (يك گيگابايت بر ثانيه) براي آپ لينك هاي خود بهره ميبرد. اين سوئيچ قابليت Stack ( استك) شدن را دارد و از ماژول stack پشتيباني ميكند.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.