عايق كردن گيم روم چگونه است؟

سرويس و تعمير آسانسور

عايق كردن گيم روم چگونه است؟

۱۵ بازديد

اگر شما جز آن دسته از افراد گيمر هستيد كه در گيم روم خود به دنبال هيجان و سر و صدا مي باشيد و از آن لذت مي بريد بهتر است كه همه راه هاي ورود و خروج صدا را مسدود و عايق كنيد تا بدون ايجاد مزاحمت براي ديگران از بازي كردن لذت ببريد. در ادامه قصد داريم چند مورد ازروش هاي عايق كردن اتاق گيم روم را بررسي كنيم پس با ما همراه باشيد.

عايق صدا اتاق ها

اين روز ها ممكن است كه شما در طول شبانه روز در محيط كار يا منزل با آلودگي هاي صوتي مانند سر و صداي كودكان همسايه حين بازي، صداي بوق ماشين و كاميون ها در خيابان، صداي فرياد و هيجان گيمر ها در اطرافتان و خيلي اصوات گوناگون و مزاحم مواجه شويد پس قطعا براي ايجاد يك محيط ساكت با آرامش نسبي و جلوگيري از انتقال صدا از عايق صدا مناسب مانند فوم هاي صداگير يا جذب كننده هاي صوت براي نصب در ديوار، سقف و كف استفاده مي كنيد.

گيم روم ها

در دنياي امروز بازي هاي آنلاين طرفداران زيادي پيدا كرده است كه طراحي اتاق گيم مانند نورپردازي، رنگ و جذابيت بر هيجان اين بازي هاي آنلاين مي افزايد. هيجاني كه بازي هاي آنلاين در فرد به وجود مي آورد ناشي از صداي بازي و حسي است كه از بازي گرفته مي شود شايد بتوان گفت اولين مشترياني كه در دنياي بازي هاي آنلاين به دليل حجم زياد صدا در محيط و از سوي ديگر صداي هيجان زده افراد به پنل آكوستيك و عايق صدا رو آوردند گيم نت ها بودند. بهترين راهكار براي كاهش صدا در گيم روم ها استفاده از عايق سلول باز و سلول بسته به صورت تركيبي برروي عايق صدا درب و پنجره ها مي باشد و البته اين راهكارها بعضي اوقات براي نصب برروي ديوار ها مناسب است.

يكي از خصوصيات گيم روم هاي بينظير و فوق العاده داشتن صداي حرفه اي به وسيله اسپيكر هاي عالي با صداي فوق العاده مي باشد، زيرا اين بازي هاي ويديويي بدون صداي خوب، بلند و رسا اصلا هيجان و معنا ندارند با نصب اسپيكر مناسب مي توانيد هنگام بازي در اين اتاق ها با صداي بلند و فوق العاده بر هيجان بازي خود بي افزاييد.

عايق كردن گيم روم چگونه است؟

براي جلوگيري از خروج و كاهش صداي گيم در اتاق هاي بازي راه حل هاي بسياري وجود دارد همچنين اين راه حل ها علاوه بر جلوگيري از خروج صدا به بيرون از محيط، نويز هاي صوتي داخل اتاق را مي گيرند و شما صداي با كيفيت تري خواهيد داشت كه در ادامه به آن ها خواهيم پرداخت:

عايق صدا به وسيله درب

خوب است بدانيد اكثر صداهاي ورودي و خروجي از اتاق گيمينگ از درب آن اتاق عبور مي كند براي همين بهتر است عايق اتاق خود را با اين نقطه ضروري شروع كنيد و از درب آكوستيك كه از يك لايه تخته به همراه عايق هاي درب از جنس عايق حرارتي شركت آپ دكو در هر دو سمت و يا فقط در يك طرف درب ساخته شده استفاده نماييد. به همين صورت موارد متنوعي ديگري مانند مهر و موم هاي محيطي پايين در و شكاف اطراف لبه ها مي تواند مانع خروج صدا از اين سطح بشوند.

عايق پنجره ها

يكي ديگر از عوامل انتقال صدا در گيم روم پنجره ها مي باشند. امروزه اغلب پنجره هاي مورد استفاده در ساختمان ها دو جداره و عايق صدا و هوا هستند به اين صورت كه هوا بين دو ورق شيشه محبوس مي شود هواي بين جداره ها يا دو ورق شيشه گرما را به دام انداخته و مانع خروج صدا از شيشه مي شود. بنابراين، اين پنجره ها نه تنها براي عايق صدا عالي هستند بلكه براي عايق كاري خانه در برابر سرما استفاده مي شوند.

يكي از راه هاي كم هزينه براي عايق كردن پنجره ها استفاده از پرده هاي ضخيم مي باشد كه به جذب هرگونه صدا هنگام ورود به پنجره و خروج از آن كمك مي كنند. پرده هاي ضخيم تيره از ورود و خروج هرگونه صدايي جلوگيري مي كند و كار فوق العاده اي كه انجام مي دهند يك راه مقرون به صرفه براي افزايش فوري كيفيت صدا به منظور استريم كردن هستند

ديوارها را عايق كنيد

اگر درب و پنجره ها را عايق كرده ايد ولي هنوز صدا از گيم روم شما به بيرون منتقل مي شود بهتر است به سراغ ديوار ها برويد و با از بين بردن ديوار هاي نازك همچنين آكوستيك كردن ديوار ها كه هم كارآمد و هم آسان هستند از سروصدا بكاهيد. يك راه حل مناسب براي عايق ديوار ها استفاده ازپنل هاي آكوستيك اسفنجي است كه اغلب در استوديوهاي ضبط مي بينيد.

به سقف و كف توجه كنيد

اگر طبقاتي در پايين يا بالاي اتاق گيمينگ شما وجود داشته باشند، احتمالا تحت تاثير صداهاي خروجي از اتاق قرار مي گيرند كه راه حل هاي ساده مانند بستن مت يا پهن كردن فرش هاي سنگين روي زمين مي تواند كمك كند.

https://updeco.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.