بسته نشدن درب آسانسور

سرويس و تعمير آسانسور

بسته نشدن درب آسانسور

۸ بازديد

درب آسانسورها يكي از اجزاي مهمي بوده كه اشكالات زيادي مثل بسته نشدن درب آسانسور امكان دارد براي آن ها اتفاق بيفتد. كه از رايج ترين اين اشكالات مي توان به موارد زير اشاره نمود :
درب آسانسور بي علت باز و بسته مي شود.درب آسانسور بسته نمي شود.درب آسانسور به طور كامل بسته نمي شود.به نظر مي رسد درب آسانسور بسته شده است اما آسانسور شروع به حركت نمي كند.و …بسته نشدن درب آسانسور در مواقع حساس شايد ناگوارترين اتفاق يك روز از افرادي باشد كه در طبقات بالايي يك ساختمان مي باشند و نياز به استفاده از آن آسانسور دارند. پس دانستن اطلاعاتي در زمينه علت بسته نشدن درب آسانسور و روش هاي حل اين اشكال، براي افراد حرفه اي نصب و تعمير آسانسور از موارد ضروري به شمار مي رود. از اين رو در اين مقاله به بررسي علل بسته نشدن درب آسانسور و حل آن مي پردازيم.

 

براي تشخيص اوليه، هر فردي با داشتن اندكي اطلاعات در اين زمينه مي تواند كمك زيادي به كارشناس آسانسور بكند. و حتي در مواقعي با استفاده از بعضي مهارت هاي اساسي مشاهده، بسياري از اين اشكالات بدون هزينه جهت آمدن كارشناس از طرف پشتيباني آسانسور شما حل مي شود. بعضي از راه حل هاي ايمن و ساده براي اين اشكالات در زير آورده شده است :

  • انتها و حاشيه درب ها را به دقت مشاهده و جستجو كنيد تا از عدم وجود زباله يا جسمي مانند سنگ و … در آن جا مطمئن شويد.
  • مطمئن شويد كه لنزهاي ردياب تميز و عاري از خاك مي باشند چون لنز ردياب آسانسورها كه در بعضي مكانيكي و در بعضي الكترونيكي مي باشند به واحد گيرنده اجازه نمي دهند پرتوي مادون قرمز را ببيند. و همين امر باعث بسته نشدن درب آسانسور مي شود.
  • دكمه هاي آسانسور را هم بررسي كنيد. بسياري اوقات درهاي آسانسور اصلا اشكال خاصي ندارند و اشكال به كليدهاي آسانسور مربوط مي شود. به عنوان مثال امكان دارد دكمه ‹باز كردن› گير كرده باشد و مانع بسته شدن درب شده باشد. و يا اينكه در صورتي كه دكمه شماره ۲ آسانسور گير كرده باشد، آسانسور در ططبقه ۲ با درب بازمي ماند.

انجام اين موارد ساده به مديران ساختمان كمك مي كند تا علاوه بر حل نقص آسانسور در زمان كمتري، تعمير هزينه بر را هم كاهش دهند. به ياد داشته باشيد كه هرگز براي دستيابي به بالاي آسانسور يا باز كردن درهاي آسانسور به صورت دستي اقدامي نكنيد. اين كار به آموزش هاي حرفه اي نياز دارد. آسانسورها دستگاه هاي برقي و بعضا مكانيكي مي باشند كه در برخورد با چنين وسايلي بايد دقت زيادي شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.