همه چيز درباره انواع درب آسانسور

۷ بازديد

امروز قصد داريم همه چيز درباره‌ي انواع درب آسانسور را به شما بگوييم. زمان سوار شدن به هر آسانسور اولين چيزي كه توجه شما را جلب مي كند درب آسانسور است كه اولين ديدگاه نسبت به قديمي يا جديد بودن و يا خراب يا سالم بودن آسانسور را به شما مي دهد.

درب آسانسور موجب ايجاد ديد مثبت يا منفي در افراد نسبت به آسانسور ما مي شود علاوه بر جنبه زيبايي درب آسانسور موجب ايجاد امنيت و پيشگيري از سقوط افراد درون چاه آسانسور يا ايجاد ديگر آسيب ها در افراد مي شود به همين خاطر قبل از اقدام به نصب آسانسور يا بازسازي آسانسور بايد ديد كاملي نسبت به انواع درب آسانسور داشته باشيم.

تعمير آسانسور يكي از خدمات آسانسور مانا محسوب مي شود كه در نهايت كيفيت و امنيت انجام مي گيرد. در صورت نياز به خدمات تعمير آسانسور با ما تماس بگيريد.

همه چيز درباره انواع درب آسانسور كه هركسي به شما نمي گويد!

هر آسانسور بايد از دو نوع درب كه به صورت يك پارچه عمل مي كنند و امنيت مسافران را از طريق تفكيك فضا و قطع دسترسي به محيط هاي خطرناك تامين مي كند تشكيل شده باشد. به اين درب ها، درب كابين و درب طبقه گفته مي شود كه درب كابين بر روي كابين و درب طبقه در هر ايستگاه آسانسور در طبقات نصب مي شود؛ پس مي توان گفت هر آسانسور به طور معمول داراي يك درب كابين و درب كابين به تعداد طبقات است.

در بعضي از آسانسور ها مخصوصا آسانسور هاي قديمي ساز مشاهده مي كنيم كه درب كابين بر روي كابين آسانسور نصب نشده است، وقتي شما درون كابين آسانسوري كه فاقد درب كابين است مي ايستد و آسانسور شروع به حركت مي كند شما مي توانيد حركت آسانسور در بين طبقات را ببينيد كه اين امر تا كنون موجب ايجاد صدمات جبران ناپذيري به خصوص براي كودكان شده است.

درب كابين آسانسور

تعداد اين درب بستگي به تعداد ورودي و خروجي كابين آسانسور دارد در بعضي از ساختمان ها به دليل محدودت هاي معماري و يا نياز به جداسازي بعضي از بخش هاي ساختمان از يكديگر براي آسانسور بيشتر از يك درب كابين تعبيه مي شود اما به طور معمل تعداد درب كابين آسانسور يكي است؛.

درب كابين همراه با كابين آسانسور جابه جا مي شود و تنها زمان ايست كامل در هر طبقه باز مي شود. درب كابين به صورت خودكار در زمان حركت بسته شده و با جدا كردن فضاي كابين مسافران را از خطرات ناشي از حركت كابين آسانسور بين طبقات حفظ مي كند.

درب طبقه آسانسور

درب طبقه، يكي از مهم ترين انواع درب آسانسور است و ايستگاه آسانسور در هر طبقه از ساختمان از چاه آسانسور جدا مي كند كه اين امر با عث از بين رفتن خطراتي نظير سقوط به چاه يا برخورد با كابين در حال حركت مي شود. درب طبقه تنها زماني باز مي شود كه كابين در طبقه توقف كرده و درب كابين جهت ورود يا خروج مسافرين باز شده باشد. نوع و همچنين اندازه اين درب به نوع كاربري آسانسور، فضا و استانداردهاي موجود بستگي دارد.

انواع درب آسانسور

درب آسانسور را مي توان براساس فاكتور هاي مختلفي تقسيم بندي كرد يك يكي از اين تقسيم بندي ها تقسيم بندي بر اساس نيروي لازم براي باز و بسته كردن درب آسانسور است.

1.     درب اتوماتيك آسانسور

در اين نوع از درهاي آسانسور، هم درب كابين و هم درب طبقه استفاده مي شود كه به صورت خودكار باز و بسته مي شوند. اين نوع درب ها را يا از نوع تسلكوپي يا سنترال طراحي و اجرا مي كنند. در نوع تلسكوپي درب تنها از يك سمت باز و بسته مي شود و در نوع سنترال درب از وسط باز و سپس دوباره از كناره ها بسته مي شود.

2.     درب نيمه اتوماتيك آسانسور

درب هاي نيمه اتوماتيك درب كابين معمولا به سورت لولايي بوده و بدون دخالت مسافر باز و بسته مي شود و درب طبقه به صورت لولايي بوده و پس از استپ كامل كابين آسانسور و باز شدن درب كابين توسط مسافر باز و بسته مي شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.