نقص در سيستم آسانسور

سرويس و تعمير آسانسور

نقص در سيستم آسانسور

۸ بازديد

اگر دچار نقص در سيستم آسانسور شده ايد اين مطلب را تا انتها بخوانيد. تعمير و نگهداري آسانسور بايد موردتوجه شما قرار بگيرد تا با اين مشكلات روبرو نشويد.

هر روز افراد زيادي از آسانسور استفاده مي كنند. طبيعيست كه استفاده بالاي آسانسور مي تواند فرسودگي و استهلاك بعضي از قطعات را به دنبال داشته باشد.

همين موضوع لزوم بازديد دوره اي و تعمير آسانسور را يادآوري مي كند. امر مهمي كه اگر ناديده گرفته شود، نه تنها خسارت هاي مالي سنگيني روي دست صاحبان و اهالي ساختمان مي گذارد، بلكه مي تواند سلامتي و جان افراد را به خطر بيندازد.

مهمترين دليل نقص در سيستم آسانسور عدم تعمير و نگهداري آن است. همان طور كه در بالا هم اشاره كرديم، آسانسورها به خاطر استهلاك زيادي كه دارند، بايد به طور مرتب تعمير شوند. گاهي با يك بررسي ساده مي توان جلوي يك خرابي فاجعه بار را گرفت.

اما حتي اگر تعمير آسانسور را به موقع انجام دهيم، باز هم تضميني براي خراب نشدن آن وجود ندارد. بعضي از شركت هاي نصب آسانسور، از قطعات و لوازم بي كيفيت و ارزان قيمت استفاده مي كنند و اين موضوع باعث كاهش طول عمر آسانسور شده و خرابي هاي پي در پي را به دنبال دارد. توصيه مي كنيم كه براي نصب آسانسور حتما به شركت هاي معتبر و داراي مجوز مراجعه كنيد.

اگر شما با علائم نقص در سيستم آسانسور آشنا باشيد و آن ها را بشناسيد، مي توانيد از مشكلات بزرگتر جلوگيري كنيد. در ادامه ۱۰ مورد از نشانه هاي نقص در سيستم آسانسور را مطرح كرده و درباره آن ها توضيح داده ايم:

صداهاي غيرعادي از آسانسور شنيده مي شوند

يكي از علائم نقص در سيستم آسانسور شنيده شدن صداهاي غيرعادي از داخل كابين است. اين صداها مي توانند مربوط به موتورخانه باشند يا اينكه به دليل نقص در ترمزهاي آسانسور يا كفشك ها شنيده شوند.

گاهي هم شل شدن قطعات و تنظيم نبودن كابين آسانسور منجر به ايجاد سروصدا مي شود. به هر حال با شنيدن هر صداي غيرطبيعي در داخل آسانسور بايد با حساسيت زياد نسبت به شناسايي مشكل و برطرف كردن آن اقدام كنيد.

آسانسور هميشه از كار مي افتد

اگر مدت زيادي از آخرين تعمير آسانسور شما گذشته باشد، بايد انتظار خرابي هاي پي در پي را داشته باشيد. مثلا امكان دارد شاهد اختلال در عملكرد درب ها يا از كار افتادن آسانسور باشيد.

اگر چنين مواردي به دفعات رخ مي دهند، يعني آسانسور شما به تعمير اساسي نياز دارد. اگر مي بينيد كه آسانسور هر هفته يا هر روز از كار مي افتد، بهتر است هر چه سريع تر از يك تعمير كار متخصص بخواهيد كه براي برطرف كردن مشكل اقدام كند.

آسانسور به طور ناگهاني و بين طبقات متوقف مي شود

اين مشكل هم خطرات زيادي را براي افرادي كه از آسانسور استفاده مي كنند به وجود مي آورد. تصور كنيد كه كابين آسانسور بين دو طبقه متوقف شود. در اين حالت امكان دارد امكان خروج از آن وجود نداشته باشد و افراد داخل كابين گير بيفتند.

همينطور گاهي كابين در بالاي درب متوقف مي شود كه در اين صورت، افرادي كه مي خواهند سوار كابين شوند، اگر متوجه موضوع نشده باشند و حواس خود را جمع نكنند احتمال سقوط آن ها داخل آسانسور وجود دارد.

سرعت آسانسور در هنگام حركت تغيير مي كند

يكي از نشانه هاي نقص در سيستم آسانسور و اختلال در قطعات داخلي، تغيير سرعت كابين در هنگان بالا يا پايين رفتن است.  براي بالا و پايين رفتن كابين آسانسور، قطعات مختلفي بايد به طور هماهنگ با يكديگر كار كنند. از آنجايي كه هر روز چندين و چند بار از آسانسور استفاده مي شود، قطعات آن دچار استهلاك و فرسودگي شده و نياز به تعويض يا تعمير پيدا مي كنند.

تصور كنيد كه داخل كابين هستيد و حس مي كنيد كه آسانسور وقتي از طبقات عبور مي كند دچار تغيير سرعت مي شود؛ يا اينكه قبل از متوقف شدن، سرعت آن به شكل غير عادي كاهش ميابد. اين موارد نشان دهنده نقص در يكي از اجزاي آسانسور مي باشند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.